Program „Dobry start”

Program, którego głównym celem jest wyrównywanie szans wśród uczniów, ma charakter powszechny, dlatego wsparciem z programu zostaną objęte rodziny z dziećmi na utrzymaniu w wieku szkolnym bez względu na dochód.
Powyższy program będzie uprawniał każdego rodzica, opiekuna prawnego lub faktycznego, do uzyskania wsparcia w formie jednorazowego świadczenia pieniężnego w wysokości 300 zł. Program „Dobry start” obejmuje uczniów rozpoczynających rok szkolny 2018/2019.

Świadczenie „Dobry start” przysługuje:
  • do ukończenia 20 roku życia;
  • do ukończenia 24 roku życia (w przypadku dziecka niepełnosprawnego).
Szkoły, w których rozpoczęcie nauki przez dziecko daje prawo do uzyskania świadczenia „Dobry start”:
  • Szkoła podstawowa i ponadpodstawowa, w tym dotychczasowe gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne;
  • Szkoła artystyczna, w której realizowany jest obowiązek szkolny lub nauki;
  • Młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno - wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno - wychowawczy.
Świadczenie „Dobry start” będzie wypłacane na wniosek:
  • Matki lub ojca dziecka;
  • Opiekuna prawnego lub faktycznego dziecka;
  • Osoby uczącej się (pełnoletniej osoby, która się uczy, ale nie pozostaje na utrzymaniu rodziców, bo ci nie żyją, albo płacą na nią alimenty).
Świadczenie „Dobry start” nie przysługuje:
  • jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie;
  • na dziecko z tytułu rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego.
Wniosek można pobrać:
  • W siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowych Ostrowach;
  • Na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej http://www.mpips.gov.pl/bip
Składanie wniosków:
  • Od 01 lipca do 30 listopada b.r. drogą elektroniczną za pomocą portalu Emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowych;
  • Od 01 sierpnia do 30 listopada b.r. wnioski tradycyjne (papierowe) w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowych Ostrowach.
  • Wnioski złożone po upływie terminu, tj. po 30 listopada pozostawiane będą bez rozpatrzenia.
Ustalenie prawa do świadczenia i wypłata:
  • Rozpatrzenie wniosku i wypłata świadczenia nastąpi w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku, przy czym dla wniosków złożonych w lipcu i sierpniu nastąpi to nie później niż do 30 września.
Nowy sposób informacji o przyznaniu świadczenia:
  • Przyznanie świadczenia „Dobry start” nie wymaga wydania decyzji. Organ właściwy prześle do wnioskodawcy informację o przyznaniu świadczenia na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej - o ile wnioskodawca wskaże taki adres we wniosku.
  • W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskaże adresu poczty elektronicznej organ odbierając wniosek od wnioskodawcy informuje go o możliwości odebrania informacji o przyznaniu i sposobie wypłaty świadczenia.
Wzór wniosku "Dobry Start":
https://www.mpips.gov.pl/gfx/mpips/userfiles/_public/1_NOWA%20STRONA/Polityka%20rodzinna/1.pdf

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Damian Cichacz
  • Data udostępnienia w BIP: 2018-07-17 12:39:25
  • Informacja zaktualizowana przez: Damian Cichacz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-17 12:39:25
  • Liczba odsłon: 1257
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 90270]

przewiń do góry